En vecka till avfärd

Nu är det en vecka kvar tills vi sitter på flygplanet, passerar Europa och halva Afrika, för att till sist landa i Nairobi cirka 13.00 lokal tid den 27 februari.

Det känns både sjukt läskigt och enormt spännande! Josefin har ju varit i Afrika tidigare, fast inte i Kenya då. Och jag har alltid velat åka till Afrika. Nu ska jag äntligen få uppleva allt det jag har drömt om! Safari och ny fågelsång, mogna mangos och soluppgång över Afrikas savann.

noah-grezlak-66413.jpg

Den här veckan kommer vi ha fullt upp. Packningen ska packas, de sista inköpen ska göras, skoluppgifter ska avklaras och vi ska säga hej då till våra nära och kära här i Norrköping. Idag passade jag också på att äta semlor, mer än en vecka för tidigt, men det var ju tvunget att göras.

Just nu sitter jag och strukturerar upp vår drive-mapp som vi kommer använda oss av under uppsatsskrivandet. Det är bra att ha sånt avklarat när man kommer dit, för det är ju inte sånt man vill spendera tid på att göra när man väl är där!

För vår resa kommer vi också att skriva resedagbok i fysisk form. Under tidigare resor har jag skrivit dikter bland annat om min vistelse, det är ett superbra sätt att kunna minnas saker som man nog annars lätt hade glömt bort.

jan-kahanek-184675.jpg

Ett annat tips som andra säkert kan ha nytta av är att titt som tätt föra över bilder från kamera och telefon till datorn (allra helst en molntjänst typ som Dropbox). På så sätt slipper man förlora varenda bild om man skulle ha otur och bli av med kameran av en eller annan anledning.

Kram på er!

Lämna en kommentar